13.2.12

Den kloke gir seg


...er det ikke det man sier?
Jeg har omsider gitt etter for presset fra familien
og byttet ut brettbordet som jeg synes er så fint.


Jeg må egentlig innerst inne innrømme at bordet ikke var spesielt praktisk, men ikke
si det til mine kjære - det er jo BARE på grunn av dem jeg har solgt det og gått
til anskaffelse av et vanlig kjeeeedelig sofabord ;o)


Her er altså erstatningen. Vel, vi får se om det får bli...
Det skal pusses, males og få et par fine kurver til
hyllen under. Joda, dette er også funnet på
Finn, men jeg vil ikke gå så langt som
å kalle det et funn denne gangen.



Foreløpig veldig uvant, men hvem vet - kanskje
jeg etter hvert blir glad i dette også ;o)

Problemet er vel egentlig at jeg synes det er vanskelig
å finne et ordentlig fiint bord. Har lett lenge etter et
gammelt antikt bord med "sjel". Men, de få jeg har
funnet som kunne ha passet inn har desverre
kostet en liten formue ;o)

Hvordan er det med deg, har du
funnet det perfekte bordet enda?

©©©

24 kommentarer:

Bente sa...

Jeg synes det nye bordet var kjempefint, jeg.
Vet ikke om jeg noen gang finner det perfekte bordet. (smil)

Ha en fin kveld videre

Klem Bente

my dream sa...

elsker det brett bordet, men skjønner d ikke var så praktisk (skal ikke si det til noen, knis) :)
Jeg har eit stue bord meg SJEL, skjøpte det på låppis, brukte det først på kjøkken, så kappa jeg beina av, ble ikke fortrolig med rundt bord, så det ble heimasnekra bordplate. Hele bordet med maling, stickers, ny knått og ny bordplate kostet tilsammen 800 kr ;) Kanskje du kan la deg inspirere?? Drømme bordet trenger ikke vere så dyrt!! Første gangen jeg er innom bloggen din :) Har kun blogget i 6 uker, kjempe stas!! legger ved link til mitt bord visst du vil se :)
http://dianaousdal.blogspot.com/2011/12/fra-kjkken-til-stue.html
Ha en fin kveld :)
*legger meg til som følger* :) fin blogg du har! :)
Klems Diana.

Vallerskogen sa...

Elsker brett bordet jeg også, men det passer ikke helt inn noe sted her hos oss. Vi leter og leter etter bord. Jeg vil gjerne ha et enkelt et, og mannen er opptatt av at det må være stort nok. Blir spennende å se hvordan bordet blir hos dere, bra utgangspunkt da! Var redd du skulle gi deg med bloggingen jeg når jeg leste overskriften, det må du ikke. Er så koselig å "treffe deg" her inne.

To Ju Mama sa...

Begge var jo fin. men et bord skal jo være praktisk:)

Har veldig lyst på nytt bord, mitt er jo 150cm*150cm så stort. Men har ikke ♥ til å selge det. Da går det i boden iallefall =))

Emmas hvite borg sa...

Hei!
Jeg har ikke funnet bordet enda så for øyeblikket har vi faktisk ikke bord :)
Syntes ditt nye var fint jeg og sikkert veldig praktisk :)
Klem Anette

Fru Fjeldhammer sa...

Åh, jeg leter etter et slikt brett bord på finn...lekkert, trenger ikke å være praktiskt her!! *smiler*

Familien Furu sa...

Det brettebordet ditt er lekkert... men jeg kan se at det er lite praktisk. Mannen i huset er ganske sær på stuebordet faktisk... ikke mange ting han bryr seg om - men stuebordet SKAL være så stort at vi kan sitte å spise der... Så alle mine forsøk på pallebord, rundtbord, "benke"bord, lite bord osv osv de har vært forgjeves... jeg har innsett at på dette feltet får han vinne, kansje en dag da jeg får min egen stue hi hi hi

Bordet du har nå var veldig fint det også :) Vær fornøyd du :)

Fortsatt fin fin kveld
klem klem

nr14 sa...

Smiler litt for hos oss er det også flere med sterke meninger. Vanskelig med bord men synes jo begge dine var fine:)

Sliter med fjortisen her som ikke vil ha mors selvproduserte veggbilder på spillrom-veggen hehe, det må nok bestikkelser til;)

Kaoskontroll sa...

Takk selv! :)

Jeg har nesten vært besatt på dette med peis. Synes på en måte at huset manglet litt "sjel" uten. Ja, jeg er nok litt skrullete! ;)
Så hva det måtte koste og hva jeg måtte slite... peis SKULLE det være!!!!

Og nå har jeg det... og er så fornøyd. :) Virkelig nyter å tenne i den. Selv om onkel brannmann ikke har vært her ennå og jeg ikke er sikker på om det er helt lovlig da. ;)

Her i huset får praktisk være praktisk for min del. Joda, det er noen som påpeker at brettbordene mine ikke er spesielt praktiske, men jeg hører ikke på det øret. ;)
Og så kan vi jo flytte inn i tv stuen om nødvendig. :)

Jeg synes det nye bordet ditt var fint det også.

Klem

Alt for kropp og sjel sa...

Hei
Jeg syns det nye bordet ditt var kjempefint. Her i hjemmet hadde det aldri funket med brettbord. Passer dårlig med en på syv som er Kaptein Sabeltann, Star Wars og div fektegreier. Enda verre når mammaen og pjokken har brytekamp :))))) nei her må alt stå godt plantet :))
Ønsker deg en fin uke.
Linda

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Synes du hadde fått tak i et veldig fint "nytt" bord.. Likte de begge to.
Her løste vi bordutfordringen med å lage vårt eget bord.

ha en fin kveld
klem

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

Hehe, noen ganger så bare må man, kjenner til det for å si det sånn;). Likte også brettbordet ditt, men synes faktisk det nygamle bordet fra Finn var like fint jeg da;).

Jeg har ikke funnet drømmebordet mitt ennå jeg heller;).

Fortsatt god uke til deg:).

Klem klem fra Marilinn

Villa Drømmeverden sa...

Det er ikke alltid det vi synes er lekkert er så praktisk:) Mannen her får dilla av meg noen ganger. Det trenger ikke se ut som et interiørblad heller, sier han. Haha!

Synes bordet ditt var riktig så fint jeg. Har det samme selv, med to hvite kurver under. Men drømmebordet er funnet, får se om det kommer inn i nyhuset:)


Klem fra Margit

Marit sa...

Syns dette var et veldig fint bord og jeg!:) Blir lekkert med noen kurver under! Men sofabord ja.. Det er nok en evig jakt! Syns det er noe av det vanskeligste å finne. Men jeg har bestillt meg sofabord som skal komme denne uken som jeg syns er ganske perfekt, så da gjenstår det å se!!;) Skal ikke ta det frem før vi flytter, for her vi bor nå blir ALT feil!

Gleder meg til å se bordet når det er "ferdig"!:)

Klem

Heims lille verdenshjørne sa...

Hahha;) Det er ikke barebare altså;) Ser for meg at jeg også må ta noen slike "fornuftige" valg opp gjennom årene, kjedelig:P hehe

Hvis det hjelper så var bordet veldig fint da;)

Ha en fiiin dag!

Vera sa...

Hei igjen;)
leeenge siden sist,men det bare blir sånn,må vel kalle meg selv en periodeblogger;)
Takk for koslig komm. på riviera-innlegget;)
det gikk nok ikke min vei,men det var maaange andre flotte konkurrenter;)
Når det kommer til fornuftige valg,så er vel det alltid kjedelig når det kommer til interiør???
men jeg synest det var en god erstatning jeg da;)
håper du blir overøst med kjærlighet idag ;)
klem Vera

Monica sa...

Hei på deg.
He, he.., noen ganger må man vel bare gi seg.
Brettbordet ditt var skikkelig lekkert, men kanskje ikke fornuftig og praktisk ;)))
Det nye bordet ditt ser veldig flott ut det også ;9
Ønsker deg en fortsatt fin valentins dag ;)
Klem, Monica

salige lavendel sa...

Skjønner at du ikke hadde lyst å kvitte deg med det gamle bordet, for det var kjempefint. Men det nye bordet var fint det også, og med kurver under blir det jo sikkert enda finere. Kan jo også legge tepper og bøker under der inntil du finner kurver som passer.

Franske drømmer sa...

Åjasså ja, det er slik hos dere også, ja?
Jeg også hadde det mest fantastiske sofabordet med herlig, sjarmerende patina og dreide ben, og var såå fornøyd, men fikk vel nesten valget mellom å velge mellom bordet og mannen. Jeg savner mannen av og til ;) hihi, neida, bordet måtte ut. Helge syntes det andre bordet ble for høyt, så vi måtte hente det "gamle" stuebordet frem igjen. Nå føler jeg st jeg sitter på gulvet når vi har fredagskosen ;)

Synes Bjarte kledde juletrekuler, jeg!
Alt kler den smukke- jul eller ei ;-)

Og du? Je skjønner GODT at dere har lagt deres elsk på Florida!!

Stooor klem

victoria (huset i byen) sa...

Tusen takk, derfor det har vært stille hos meg og fra meg....
Men det er jo en fin premie jeg får ut av det, så overlever det ;)
Noen ganger må jo ting være litt praktisk også, synes bordet var fint og blir ekstra fint med noen fine kurver under....
Ha en flott helg

2nes sa...

Hei det brettbordet var super fint :) men skjønner at det andre er mer praktisk. Jeg har et bord jeg er fornøyd med et skrivebord jeg kuttet av understellet på og som ble et fint bord. God søndag til deg. Hilsen Tone :)

Hilde sa...

Heia!
Nei ikke så lett å finne det perfekte sofabord! Det er helt sikkert! Jeg er egentlig glad i mitt...Det er også hvitt, høyglans med stål under..Ganske moderne egentlig...Vil nå komme til å ha det fortsatt, så får man se hva man gjør etterhvert...Kan ikke bytte ut alt..Synes ditt nye var fint jeg:-) Hva med å ta en tøff tapet på bordplaten og ha en glassplate over? Da får du personlig og veldig annerledes bord:-) Klem fra meg:-)

Perlemor sa...

Jeg synes det nye bordet er fint!
Selv har jeg lenge vært på let etter et kjøkkenbord med sjel.

Jeg synes også møbelprodusentene kunne lage flere bord med dreiede ben istedet for disse firkantede kassene :(
Jeg må nok tegne mitt eget bord og ta kontakt med et veksted for å få laget meg et "design-bord"!

Mandags-klem fra Perlemor :)

Marthe - Fruen fra Trondheim sa...

Jeg syns det nye bordet var lekkert jeg! Det er ganske behagelig med et praktisk bord også;) Måtte bytte bord jeg også, men endte opp med et billig Ikea-bord som vi skal bytte ut når jeg finner THE TABLE. ( som aldri vil skje)

Ha en super uke, Lise.

klem fra meg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...