5.7.11

Feriemodus vs garasje


På grunn av husbyggingen så ble ferieplanene både i fjor og i år satt på vent.
Mye som må gjøres her hjemme. Likevel, vi begynner å føle litt på at det
hadde vært godt å komme seg litt bort til garantert sol før vinteren setter inn.

Vi får se hva det blir til. I mellomtiden mimrer vi litt over siste ferie i
Florida, vårt absolutte favorittreisemål!
©©©

Vi har kjørt Florida både "rundt" og på tvers og besøkt Miami, fornøyelsesparkene i
Orlando, Cocoa Beach, Busch Gardens i Tampa og  badet på de vakre strendene
i St. Petersburg. Men, aller best har vi likt oss i Naples, en vakker by som ligger
2-3 timers biltur tvers over fra Miami ved Mexicogulfen.


Vi leide en leilighet som kan skimtes i bakgrunnen på dette bildet.
Stedet heter Naples Bay Resort og består av både hotell og leilighetsanlegg.
Her er det blant annet spa, treningsanlegg og flere bassenger.


Å være tilstede under feiringen 4. juli i USA kan nesten ikke beskrives,
det må oppleves ;o) Her er et bilde fra paraden i Naples sentrum. I
over 2 timer passerte det forbi fantastiske, morsomme  og overpyntede
kjøretøy og mennesker. For en stemning!!


Om kvelden satt vi på stranden sammen med hundrevis av mennesker og
så på solnedgangen mens vi ventet på fyrverkeriet som alltid er en del
av feiringen. Fyrverkeriet sendes fra den berømte piren i Naples og også fra
mange av båtene som strømmer til og legger seg i horisonten©©©


Og her er årets ferieplan!

Min kjære er godt i gang med garasjen og selv om ferie og Florida er
ufattelig fristende nå, så vet jeg at vi (og kanskje spesielt jeg...) kommer til
å være lykkelige over at garasjen er oppe når snøen kommer tilbake!

Det blir nok litt sommerstille på bloggen i ukene fremover, men jeg stikker
innom med ujevne mellomrom, både her på bloggen og hos dere ;o)

© God sommer! ©

16 kommentarer:

Zondra Art sa...

I believe that you enjoyed in Florida!

I want it nice and warm summer, a nice greeting, kisses:)

Anno 2009 sa...

Aaa, skjønner godt du mimrer tilbake til tidligere ferie i Floriad, når man ser på disse bildene her *sukk*. Men, en garasje er jo kjekt det også, spesielt på vinteren.. ;). Håper dere uansett Florida eller annet, kommer dere litt bort fra garasjebygging og hus;). Veldig greit med litt avbrekk også;).

God sommer til deg;).

Klem fra Marilinn

Camilla- Casual living sa...

å guri for et sted.. lekkert! Ikke rart dere mimrer tilbake dit:) Vi har florida som sommerønske om to år (når minste har blitt 4 år;) ). Har sååå lyst. Håper dere får tatt en liten tur. Vi håper på et liten tur til varmere strøk til (sen)høsten vi.

-Camilla-

Potrinas Potlerier sa...

Ser fantastisk ut!! "Godt" å høre at det ikke bare er oss som skal ha hjemmeferie i år, er veldig uvant situasjon for oss da vi elsker å dra på tur. Men sånn er det med nytt hus og baby på vei!

Tror jeg må ta meg en tur bortover gata en dag å se hvor fin garasjen blir :)

Klem

Camilla`s Castle sa...

Sånn er det når man bygger hus ja, hehe.. Kan ikke farte like mye som man har pleid. Isåfall går det jo fort utover hus og garasje:)
Det er jo godt å ha noen fantastiske ferier som denne å mimre tilbake på da.

Vera sa...

Så deilig det ser ut i Naples;)
Blir vel godt å bli ferdig med garasje tenker jeg?;)
Jeg og min kjære har ønsket å reise til Florida i MAAAANGE år,vi elsker fornøyelsesparker,og tur til Orlando ble utsatt i påvente av at vi skulle få barn;))) Nå har det seg slik at vår eldste er LIVREDD for sånne utkledde bamser...vi snakker panikkanfall delux!!! jaja,blir ikke i nærmeste fremtid vertfall;)
Vi har bestemt oss for å ta en tur til varmere strøk i januar...blir godt å ha noe å se frem til da;)
Ønsker deg en riktig,riktig GOOOOOD Sommer;)
Klem Vera

Kaoskontroll sa...

Takk for det! Og godt å ha noe slikt å drømme om når fornuften må styre ferieplanene ja. Til tider skulle jeg nesten ønske jeg også kunne prioritere det hjemme foran å dra på ferie, for det er så mye jeg gjerne skulle fått gjort ferdig her, men jeg har ikke noe valg når ungene er så små at de uansett må ha følge... og det er en familie i utlandet som bruker resten av året på å glede seg til vi kommer. Men men, man får gjøre det beste ut av de mulighetene man har! ;)

Håper du har og får en flott sommer! Klem

Martilie sa...

Å som dette ser lekkert ut!
Drømmer er for fri, så du får drømme denne sommeren og garasje vil varme til vinteren :)

Så morro med Glansdagen, jeg kunne dessverre ikke delta - men ser dere hadde en fantastisk dag! Bloggtreff er jeg gjerne med på! Har vært på et tidligere og det var kjempekos :)

Nyt sommeren og kos deg masse!

Klem fra Tove

Marthe sa...

Ååå, jeg kjenner meg så igjen. Vi har ikke vært på skikkelig ferie siden august 2009! Men i år måtte vi;)
Det blir spennende med reportasjen! Det er noe helt annet når proffe fotografer tar bilder.

Ha en herlig kveld, Lise;)

Hilsen kjempen, haha

Landlige Hjem sa...

Så herlige bilder, forstår du mimrer ,))
Ja, i år skal jeg passe på å nyte av feriedager... neste år regner jeg med at det ikke blir tid til noe ferie på meg hi hi ;))
Så flinke dere er!! Kommer til å bli så fint ,)
Her pakkes det for harde livet... ikke lett å pakke ferievesken når man kan få både varme og kalde dager *ler*... MEN bikinien skal med og en dopp i havet skal jeg... uansett ;))
Nyt av deilige dager!!!

Sommerklemmen fra meg,
Anki

Villa Drømmeverden sa...

Der så det nydelig ut! Drømmer i allefall gratis:)

Kjenner meg igjen, var noen år vi måtte velge bort ferie. Men det er verdt det i lengden:) Iallfall til vinteren når snøen har lavet ned..

Gleder meg til å få sans i posten:) Spennende!

Klem fra Margit

salige lavendel sa...

Fristende feriebilder! Man må vel av og til prioritere det som er viktigst først...så kan det jo hende dere kan få til en Florida ferie på vinteren istedet for nå?? Blir i allefall deilig å sleppe å skrape is av bilen i vinter =)

Franske drømmer sa...

Det blir nok av tid til å feriere på senere- godt å bli ferdig med alt ift huset også!

Mimring er kos- vi reiser jo selv til florida i januar, og gleder oss veldig!!

Nyt sommeren, vennen!

Kkemmer

Hilde sa...

God sommer !! Vi koser oss fortsatt på Sørlandet, trass i den forferdelige tragedien i Oslo og på Utøya.. Ååå, det blir godt med garasje ja! Det skjønner jeg:-) Ser flott ut! Blir spennende å se hvor langt de har kommet på vårt hus, nå når vi har vært borte i 14 dager.. Kos deg videre, og god sommer videre til deg og dine.. :-)

Anette Willemine sa...

Herlige bilder fra Naples! Stedet dere har vært på ser nydelig ut! Ingen tvil om at vi har til felles å nyte Florida. :)

Ferien vår i år var bare skjønn. Tre uker er virkelig deilig, og vi klarte å slappe av. Det ble selvfølgelig en del turer hit og dit. Noe har jeg lagt ut på bloggen.

Skjønner godt prioriteringen med garasjen. Du kommer nok ikke til å angre den morgenen det ligger 50 cm sne på naboens bil og du lett som en plett kan trille ut av garasjen med snefri bil! :)

Kom forresten på en ting jeg har tenkt å spørre deg om: Hva slags type stolper (kvalitet, produsent/leverandør) har dere brukt til inngangspartiet? Vi vurderer om vi skal gjøre noe med inngangspartiet vårt. Det er en veranda over som vi ønsker å tette, slik at det ikke drypper vann ved inngangspartiet. Det kunne vært fint med stolper på hver side av den tofløyede inngangsdøren. Så vi får se hva det blir til. Kjempeglad for info i alle fall. :)

Så spennende med besøk i huset av Sans og Blinkhus! Det blir sikkert kjempelekkert!

Ha en fin torsdag, min venn!

Klem,
AW

Horn Interiør sa...

Så ut som en fantastisk ferie! 4.juli er noe jeg har kjempelyst til å oppleve, de tar jo helt av der borte virker det som :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...