27.3.11

Prosjekt spisestue Del 2

Tusen takk for alle hyggelige kommentar og gode tips for mitt prosjekt
spisestue. Det er utrolig fint å få andres syn på ting man er litt usikker på!

Beslutningen ble tatt da jeg våknet i morges...

Første strøk med eggehvit farge er tatt. Jeg ville nok i utgangspunktet malt helt hvitt (som kjøkkenet), men i og med at vinduskarmene og alt av listverk er levert i S 0502-Y og vi allerede hadde denne malingen stående, så tenkte jeg at jeg like godt kunne prøve den ;0) Det ser bra ut, i hvert fall foreløpig, men hvis bordet ser "gult" ut mot kjøkkeninnredningen når det er ferdig så maler jeg bare et siste strøk helt hvitt. ;0)

Jeg kan for øvrig ikke skjønne hvorfor alt av listverk, vinduskarmer osv er levert i denne
eggehvite fargen og ikke helt hvitt. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å beise huset helt hvitt
også, men da vil kanskje vinduskarmene og sprossene se veldig gule ut... Noen som har erfaring
med dette? Vi venter veldig på at det skal bli slutt på frost om nettene sånn at vi kan få startet
med å beise huset. Det blir ikke fjellet på oss i påsken for å si det sånn - he he ;0)

Y

23 kommentarer:

Hilde sa...

Ja dette blir bra vettu! Jeg synes faktisk at eggehvit fargen er fin jeg, og det blir liksom ikke så kritt hvitt, men en litt varm toning i den...Ja vi skal også ha et langbord på allrommet, og det har jeg funnet på Skeidar...Håper bare de har det en stund, for vi skal ikke kjøpe før etter sommeren!nDet er over 3 meter langt, og da er det plass til mange gjester! Det er et must! Herlig å kunne dekke til mange! Det blir flott med skjell lampa over,så gleder meg til å se ferdig resultat! Klem

Trude`s hverdag sa...

Ble jo kjempefint jo :-)
Vi beiset huset i helhvit,sprosser og vinduer ble ikke gule i mot de:-) Synes det er delikat med hvitt hus med hvite sprosser og karmer, har det nå også :-)Klem Trude

mona.z sa...

Ser veldig fint ut, bra du malte det lyst. Som du sier er det enkelt å male over hvis det blir veldig gult mot det hvite kjøkkenet. Jeg vet ikke om kjøkkenet ditt ligger sør eller nordvendt, det har ganske mye å si for fargeopplevelsen, men det ser du jo etterhvert, fortsatt god søndag:)

elisabetho sa...

Nydelig bord :) Hvis du maler huset ditt i Tjæralin sin hvite maling blir ikke forskjellen så stor. Jeg gjorde dette med staffasjen/pynten rundt mine vinduer og det synes ikke i det hele tatt

ennahs lille hjørne sa...

For en vakker blogg du har.
Legger meg til som følger, håper det er greit!

Må bare si at kjøkkenet ditt.. wow, ingen andre ord kan beskrives!!!

Ha en fin ny uke:)
Hilsen Ennah

Line Elisabeth sa...

Hei:)
Så fint bordet ble! Spennende å se, for jeg har et sånt langbord som jeg har lyst å male jeg også:)
Eggehvit er jo en fin farge det, og det ser jo helt hvitt ut om du ikke har det helt inntil noe som er ordentlig hvitt:)
Blir spennende å se videre på prosjektet ditt:)
Ha en fin kveld!

Klem Line E.

Norwaystyle sa...

Bordet ble kjempefint. Godt valgt. Fortsatt god søndagskveld.

Har en drøm... sa...

Blir sikkert veldig bra, og som du sier, blir det seendes gult ut er det bare og male ett strøk med hvitt senere;))
Er så teit nåe slike detaljer i huset kommer med en annen nyanse enn hvitt ja, blir litt vanskelig da... Her hadde jeg malt gangen grå og alle dørkarmer (til soverommene) og lister itak og på vegger hvitt... så byttet vi dører og de var i fargen bommull! Ååå, det ble jo helt kræsj!
Men jeg har ikke giddet og gjøre noe med det da, hihi...

Tipper bordet ditt blir kjempefint!

Klem Line

Mamsens hus sa...

Dette ble kjempefint!
Ha en fin kveld. :)

Blått til lyst sa...

Bordet ble flott, og understellet vil jo ligge litt i skyggen av plata, så den eggehvite fargen fungerer sikkert fint.
Tror de bruker egghvit fordi den dekker bedre enn helt hvit, og blir derfor litt billigere.
Om du bruker helt hvit oljemaling, vil den forresten gulne med tiden. Vannbasert gulner ikke på samme måte.
Lykke til videre!

Herman Grans ♥ sa...

Blei jo kjempefint :)
Ha ein fin mandag :) Hilsen Grete

Trine - Franske drømmer sa...

Ingen tips å komme med, men bordet ser veldig bra ut! Gleder meg til å se det ferdig ;)
Tolix stoler er jo bare fantastiske!!

Klem

Ekte Interiør sa...

Hei!
Vi har malt det aller meste av listverk og tak (inne) i huset i hvitt. Jeg synes også at lister som kommer ferdiglevert er litt for gule i fargen. Alt gulner jo med tiden uansett!

Men jeg maler gjerne møbler i eggehvit. Har gjort det med spisebordet f. eks. og er veldig fornøyd. Det blir en varm og behagelig farge.

Mona.z har helt rett! Det blir faktiskt veldig stor forskjell på farger i forskjellige rom pga lys!

Marthe sa...

Det blir kjempefint! Enig i at hvitt passet best.

Ååå, jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg kan ikke fatte hvorfor alt skal være i eggehvitt. Jeg ville egentlig ha helt hvitt tak, men måtte droppe det pga de eggehvite listene.
Det verste er at de gulner enda mer... Blæ! men da kan man jo male de hvite;)

Line fra huset på landet sa...

Blir noe helt annet og knallfint som lyst! Kjempefint i den fargen:))
Bra jobba;)
Klem fra Line

Ida sa...

Ååååh, så fint det blir! Alltid gøy å følge med på dine prosjekter, dere har det så fint hjemme! Ønsker deg en fantastisk dag!
Klem fra Ida

En begynnelse... sa...

Blir kjempe fint!!! :)
Vi har også samme problemstilling med huset vårt som vi da skal ha hvitt! Fikk et tips fra en malingsbutikk å ta samme farge som vinduer(bomull) slik at de ikke blir gule i forhold. Så vi går nok for det. Må høre en siste gang før vi setter i gang!! :) Lykke til!!!

Fjordlykke sa...

Bordet ble nydelig! Lyst og lekkert! Så tøft med den robuste bordplaten. Elsker slike bord!
Klem:)

En begynnelse... sa...

Takk for tipset!!:) skal ut på en rundet i dag!!:)
Ja godt mulig at det er samme;) vi fikk vite at det var
viktig å få avklart om vi hadde den S'en eller
Ikke;) for det var koden om det var eggehvitt
eller bomull;) men bare jeg ikke får gule vinduer
eller hus blir jeg fornøyd!;) haha:)
Tusen takk for hyggelig kommetar hos meg:) er ikke
så aktiv på bloggen som jeg burde men jeg prøver:)
Ha en suuper dag!!!:)
Klem:)

Elisabeth sa...

Hei hei!

Så nydelig spisebordet ditt ble!!! Det er første gang jeg er innom deg, jeg likte meg her med en gang! :-) Legger meg gjerne til som følger!

Klem fra Elisabeth

Vibeke / Mammas Hus sa...

Tror det blir veldig bra! :)

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor det leveres i eggehvitt, men det er vel fordi mye møbler også leveres i det...? Forstå det den som kan!

Mannen min er heller ikke glad i Ikea, men jeg er effektiv, og han kan sitte med kaffe og avis mens jeg handler. ;)

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Bordet blir virkelig lekkert:))
Det ligger en award til deg inne hos meg.

Ønsker deg en finfin søndagskveld:)
Klem Marianne

Carolines Småbruk sa...

Lekkert :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...