21.12.10

Du grønne glitrende tre farvel....


Tro det eller ei, men i dag har vi faktisk høstet juletreet!

På lørdag var treet i hus og klargjort for pynting.
Søndag pyntet vi treet. Vi syns det var blitt litt "pjuskete" i løpet av natten,
men prøvde så godt vi kunne å overse det. Søndag kveld var de ytterste
grenene nærmest gule... Det var ikke SÅ fint kan man vel si...
Og i går var det ikke lenger noen tvil om at noe måtte gjøres!

I dag høstet vi altså treet... Vi fikk heldigvis tak i nytt tre som nå ligger
 og akklimatiserer seg. I morgen er det på'n igjen ;0) Fordi treet er ganske
så høyt var ikke den vanlige juletrefoten stor eller stødig nok. Min kjære har
derfor laget ny. Det er en murebøtte (!) som han har støpt ned et soilrør i.
Den veier 25 kg ;0) Siden bøtta i seg selv ikke er spesielt fin så har jeg dekket den til
med en gardin. Man tar det man har...


Jeg satser på at dette var julens "tabbe"
og at resten av juleforberedelsene går som en lek!
Heldigvis er vi snart i mål og nå ser vi frem til at
familiene våre kommer for å feire sammen med oss 
både julaften og 1. juledag ;0)
©©©

13 kommentarer:

Lykkeliten sa...

Oi, så fort har jeg aldri hørt at trærne har takket for seg! Utrolig kjedelig... Håper det nye holder seg langt inn i det nye året;)
Åh, det sitron vinduet ditt... Det er så utrolig fint! Og skikkelig herlig med stjerne:)

Håper dere får en fantastisk jul!
Klem:)

Romantiska Hem sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

Tone sa...

Huff da, men da krysser jeg fingre for at det nye treet deres innfrir :-)
Leste noe på nettet om at ved bruk av sukkervann holdt treet seg LENGE, kanskje verdt et forsøk...
Ønsker deg og dine en riktig God Jul!
Gode hilsener fra Tone

Balke gård sa...

Unnskyld at jeg småler, men det var da en kort jul i Villa Minde?,-)) Huff, litt galgenhumor må man ha når treet blir gult før pakkene har kommet under. SMart handyman du har!!! Vi skal i skogen og hugge i morgen, dårlig med aklimatisering her..;-) Ønsker deg en finfin dag, stor klem fra Marianne

Herman Grans ♥ sa...

Oi! Kjedelig... Men no får du pynte treet 2 ganger, det som e så gøy :D
Ønsker deg ei kjempefin jul! Klem fra Grete

Manne's hverdag sa...

Hei og TUSEN TAKK for koselig kommentar hos meg.

Huff så uheldig. Godt at dere ikke ventet med pyntingen til lille julaften da. Det hadde jo vært veldig kjedelig å oppdage dette julaften morgen, mener jeg.

ØNSKER DEG OG DINE EN RIKTIG GOD JUL!!!

Hilsen
Marianne

Kaoskontroll sa...

Oi oi oi... det var nok en slags juletre- rekord. :) Ja, du får unnskylde at jeg smiler, for det var nok ikke så gøy. (Bare bitte bitte litt morsomt ;))

Jeg sverger til edelgran, for det holder seg fint til påske. Mange ganger vært like fint når jeg kaster det ut, selv om jeg er temmelig gniten på vannet. (Ja, jeg er ikke bedre med juletrær enn grønne vekster forøvrig ;))

Håper det neste juletreet holder! :)

Ønsker deg og dine en flott julefeiring! Klem

Zondra Art sa...

Beautiful images!
I wish you a Merry Christmas and a Happy New Year!
Kisses, Zondra Art

Har en drøm... sa...

Ojda, det var da tidlig høsting;))
Men enig, treet må være grønt, ikke gult, i alle fall ikke FØR julaften...

Blir spennende og se det ferdige treet pyntet og klart ♥ Kul vri på juletrefoten;)

Ønsker deg og dine en riktig God Jul - nyt dagene ♥

Klem Line

Familien Furu sa...

Må julen bli fin og
gi ro i sinnet.
La alle problemer
bli små og forsvinne.
La dagene som
kommer bli gode og fine.
God jul til deg og dine.

Huset vid ån sa...

Åh, Vilka vackra bilder!
Önskar dig en fin o stämningsfull Jul!

God Jul vännen!
Kram Therese

Glassveranda sa...

Men huffda! Vakkert så lenge det varte i hvertfall, hi, hi! ;)) Jeg er ikke så flink til å gi lyd fra meg når jeg er innom, men jeg ville bare si takk for i år, og så ønsker jeg deg og dine en riktig fin jul og et godt nytt år! ♥ Stor juleklem, Annღ, Interiørbloggen Glassveranda.

Martilie sa...

Du snakker om utgjort! Håper det nye treet glitrer og er ekstra flott med den ekstra innsatsen dere måtte legge ned..

Tusen takk for kos hilsen. Deilig kveld her hvor noen ser tv, noen leser og jeg koser meg med blogger :)

Nyt dagene og romjula!

Juleklem fra Tove

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...