3.10.10

Sittebenken - mitt favorittsted i huset

Her kommer noen bilder fra mitt favorittsted i huset.
Det er vel ingen bombe at det er kjøkkenet og sittebenken under vinduet ;0)






 Jeg må finne en passende madrass og så er planen å få sydd et trekk av kraftig lin.
Jeg er helt håpløs ved symaskinen, men er så heldig
å ha en utrolig snill mamma som også er en kunstner på det området.
I går var vi ute og kjøpte stoff og nå er hun allerede i gang med å sy hvite lingardiner til stuen.

;0) Ønsker alle en deilig søndag. Her øser regnet ned - helt perfekt kose-seg-inne vær ;0)


29 kommentarer:

Herman Grans ♥ sa...

Nydelig! Kjempefint kjøkken du har :)
Skjønner godt at dette er favoritt plassen ;)
Ikea har billige skumgummimadrasser, eg har kjøpt ei som eg brukte til pute i benken vår... Syns det blei bra :) Håper du har ein fin søndag! Hilsen Grete

Lakka sa...

Det kunne fort blitt min favorittplass også!! Så herlig rett ved vinduet:-)

Ha en fin søndag!

Harmonisk lykke/Christine sa...

Så lekkert! Gratulerer med et fantastisk flott kjøkken :D

Vibeke / Mammas Hus sa...

Utrolig flott! :)

Når jeg ser slike bilder ønsker jeg meg NYTT kjøkken. ;)

Håper du har en flott søndag.

Vibeke :)

Gammel stil sa...

ÅÅÅH!! Så utrolig lekkert!! Helt fantastisk! Skjønner så godt at det er favorittplassen din:) Tenk å ha det sånn! Helt nydelig:)

Stor klem:)

Norwaystyle sa...

Så ufattelig flott kjøkken. Skjønner godt at du liker å sitt der. Så fine barstoler som matcher krysset på vinduene også (hvor har du forresten kjøpt dem?). Likte også kjempegodt tapeten og putene. Så flink du har vært. Fortsatt god søndagskveld til deg også.
Klem

Villa Minde sa...

Tusen takk for alle koselige kommentarer, jeg setter utrolig stor pris på dem!!
Norwaystyle: Barstolene er kjøpt på Ikea. De heter Ingolf. Vi er veldig fornøyd med dem ;0)

Zondra Art sa...

beautiful home!!!
Kisses.

Fru & Frøken C sa...

Nydelig kjøkken. Får litt lyst å pusse opp når jeg ser slike strøkne kjøkken.
Ha en koselig søndagskveld.
Frøken C

Line fra huset på landet sa...

Kjempefint:)Skjønner godt at det er favorittstedet å sitte ja;)
Det ser lekkert ut på kjøkkenet.
Klem fra Line

Anno 2009 sa...

Wops, fikk nærmest pustestopp her jeg nå. Gud bedre for et V A K K E R T kjøkken og SITTEPLASS!!!! Skjønner godt at dette er favorittstedet ditt ja, hadde jammen meg vært mitt også. Mon tro om jeg greier å få til noe slikt på vårt kjøkken...... Hvor mange kvm er kjøkkenet deres på? Kjøkkenbenken deres ser slik ut som vi ønsker oss. Hva har dere behandlet den med?

Ha en fortsatt fin søndag;). Klem fra Marilinn

Camilla sa...

Nydelig!:) kjempe fin kjøkkenkrok!:)

Villa Minde sa...

Marilinn: Så moro at du liker kjøkkenet så godt (det er jo liksom "hjertebarnet" mitt ;0)) Tror kjøkken med sittebenk/spisestuedel er ca 25 m2. Benkeplaten er hvitoljet eik. Det fulgte med en hvit olje som vi har etterbehandlet med også. Vi er veldig fornøyde så den kan anbefales ;0) Klem fra meg

Anonym sa...

Du har ett fantastisk nydlig hjem!! :)
Hva heter den gråfargen du har i stuen din? Jeg har lest at det er en blanding, men har du fargekodene? :)

Drømme verden min! sa...

Skjønner godt at dette er din favorittplass! Og for et FLOTT kjøkken! Wow! Elsker kryssprossene.

Klem fra MArgit

Villa Minde sa...

Anonym: Tusen takk!! ;0) Fargen er mer sandfarget enn grå egentlig, men endrer seg i forskjellig lys. Jeg må på loftet for å finne koden, men lover å gjøre det i løpet av kort tid! Klem

Landlige Hjem sa...

Så nydelig, for en sitteplass *drøm*♥
Er heller ingen reser på symaskinen, heldig du som har en mamma som kan faget ;)
Takk for dine gode ord hos meg!♥
Ønsker deg en fantastisk dag ;) Klem fra meg, Anki

Mina sa...

Jeg liker så godt kjøkkenet ditt! Skulle ønske jeg hadde en sånn plass i huset :) Kjempefin lysekrone du har og.

Anonym sa...

mmmm SÅ FLOTT DET HAR BLITT:= ) DU ER JO SÅ FLINK TIL Å INNREDE .. BLIR SKIKKELIG STOLT JEG.
GRATULERER SÅ MYE MED NYTT HUS:) GRETHE FRA RKI
SE VÅR HJEMMESIDE WWW.RKI.NO

Villa Klaraberg sa...

Vakkert, vakkert! Kjempefint med en sitteplass mellom skapene, her hadde jeg likt å sitte også. Godt at du har en mamma som kan hjelpe til med litt sying, jeg får også god hjelp når jeg trenger det. Veldig morsomt å følge utviklingen her! Ha en flott uke, klem fra Jorunn

Manne's hverdag sa...

Hei og TUSEN TAKK for koselig kommentar hos meg.

WOOOOW - for ett LEKKERT kjøkken!!!

Legger meg til som følger hos deg også og gleder meg til å følge deg videre.

Ha en strålende dag!!!

Hilsen
Marianne

Siljes Hobbyrom sa...

SÅ FINT!!! Helt nydelig ;))

Anette sa...

Hei!
For en fin blogg, et fint hus og et helt NYDELIG kjøkken!!!
Takk for titten :)
Klem Anette :)

Hagen i Grubba sa...

Så trivelig det så ut! Kjempefint.

Elisabeths Borg sa...

Ble kjempe lekkert kjøkken, likte spesielt godt sittebenken din.

Ha en fin kveld

Balke gård sa...

KNALLFINT!! Sukk for et hjem du har skap, gratulerer så mye!!!! Klem

Anonym sa...

Hei :) så fint kjøkken du har :) jeg lurte på hvor det er fra? hvilken forhandler ? :)

Villa Minde sa...

Anonym: Takk for koselig hilsen! Kjøkkenet er fra Drømmekjøkkenet og vår forhandler var Rosenlund Kjøkkeninteriør i Fredrikstad. Hjemmeside: http://rki.no/

Anonym sa...

Hei!
Nydelig kjøkken dere har!
Har tenkt å bygge en benk på kjøkkenet, og lurer på hvor dyp den er? Og hva har du brukt oppå? Er det bare en enkel, hvit plate? mvh Anne Lise

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...