16.7.10

Et nytt hjem blir til

Nå har egeninnsatsperioden vår pågått i snart fire uker og
drømmehuset tar form også innvendig ;0)

Vi har valgt en stripete tapet fra Borge (Eco White) i gang og trapperom.
Det er 5 meter og 30 cm fra tak til gulv og det har vært litt av en kunst
å tapetsere trapperommet. Men med ståpåvilje og null høydeskrekk så har
min kjære og min far klart dette med glans.

Med denne høyden så måtte vi åpne ny tapetrull for hver ny lengde ;0)

Rørene for vannbåren varme er ferdig lagt. Man skal jammen vite hva man
driver med når man holder på med dette.
Og det gjør gutta fra Aquaflis, det er helt sikkert ;0)  

Takene er ferdig sparklet og malt. Vi er superfornøyde
med resultatet - det er helt utrolig hva dyktige malere får til! ;0)


Min kjære og svigerfar er godt i gang med å legge parkett.
Bare 130 m2 igjen nå... ;0)

;0) Jeg ønsker alle en riktig god helg! ;0)

10 kommentarer:

Vera sa...

ÅÅÅ så bra det blir!!!
kjempe fin tapeten;)men blir svimmel bare av å se på bildene!!! hadde alllldri i verden fått meg opp der ;O
God helg til deg oxo ;)
klem Vera

Martilie sa...

Åhh som det blir flott!! Tapeten er bare nydelig, blir rå-lekkert! Tror dette er i ferd med å bli drømmehuset mitt også.. Oga at jeg bare kunne flyttet rett inn :) Ha ha..
Men lekkert blir det og dere er så flinke :)

Stå på og god sommer!

Jeg reiser på hytta for 10 dager med småsnuppene og er uten nett :) Skal bare kose oss og bade og nyte strandlivet (håper jeg)
Snille mannen skal jobbe og beise hus :)

Gleder meg til neste oppdatering allerede..

Sommerklem fra Tove

Livs Lyst sa...

Hei!

Oioi, dette var jammen litt av et prosjekt! For et stort og flott hus dere bygger. Og 5 meter fra gulv til tak?!!! Wao! Skjønner den høydeskrekken. Men flott blir det. Og stripene i gangen vil jo bare understreke høyden. Veldig flott!

Lykke til videre!
Det var gøy å komme inn i bloggen din og se ;O)

Liv

Lillians perler sa...

Hei, så flinke dere er til å stå på! Jeg vet at det er hektisk når det står på, vi er i disse dager ferdige med å bygge et sjøhus hvor vi har gjort alt selv, og det er ikke større enn 65 m2...

Huset deres kommer til å bli kjempefint, jeg legger deg til listen min for å følge med videre - Lykke til og God Helg!

Klem fra Perlemor i Lofoten ;)

Camilla sa...

Så fint det blir! Og så lekker tapet, klassisk og flott.
Sommerklem, C.

Harmoni og Kontrast sa...

Så spennende å følge prosjektet deres! Ser ut til å bli skikkelig flott! Takk for alltid gode ord hos meg, det blir jeg så glad for:-) Fortsatt god sommer, håper du rekker å nyte den mellom slagene... Klem fra Laila

Havets Datter sa...

Takk for hyggelig kommentar ;) maling gjør underverker, og jeg er riktig så fornøyd! Dere får det så lekkert i huset!! Syns det er SÅÅÅ gøy å følge med i prosessen :)

Ha en fin kveld! Karina

Camilla`s Castle sa...

Ååå, den tapeten likte jeg!!:) Var knall fin!:)
Vi har også en vegg i hallen som er over "2 etg".. jeg har alltid sett for meg at vi skal bruke en list hvor det naturlige etasje skillet skulle gå. Trodde ikke det kunne gå å tapetsere hele veggen i en strekk. Men det så ut som det ble kjempe fint! Legg gjerne ut flere bilder av det senere:)
Klem klem

Heims lille verdenshjørne sa...

Dette blir flott! Gleder meg til å se når det er ferdig:D

Donnas Verden sa...

Hei

Det ser kjempefint ut:) Hva mer heter tapeten fra Borge? Falt pladask! den var super fin! linker deg jeg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...